Tuesday 7 August 2012

Rahsia di sebalik kata-kata lelaki-ingat boleh percaya sangat ?

Ramai lelaki yang pandai bermanis kata dalam bab pujuk-memujuk nih.
Tapi wanita sekalian, harus diingat, manis di mulut belum tentu manis di hati.
Tengok ni.

Lelaki kata : "Nanti saya call awak eh"
Tanggapan anda : Sure dia akan call nanti.
Makna sebenar : Berkemungkinan besar anda tidak akan mendapat panggilan daripada si dia. Terutamanya bila si dia bersama kawan-kawannya.

Lelaki kata : "Awak ni memang cantiklah sayang"
Tanggapan anda : Berhasil tampil dengan cantik di hadapannya.
Makna sebenar : Si dia memang suka dengan penampilan anda yang kelihatan menarik dan berbeza dari sebelumnya.

Lelaki kata : "Dah banyak kali saya cuba call awak, tapi asyik takdapat je"
Tanggapan anda : Tetap berusaha walaupun berkali-kali mencuba.
Makna sebenar : Sebenarnya si dia terlupa untuk menghubungi anda.

Lelaki kata : "Saya tengok sekarang ni awak dah kurus la"
Tanggapan anda: Akhirnya berjaya mengurangkkan berat badan.
Makna sebenar : Si dia mahukan anda lebih langsing dari sekarang.

Lelaki kata : "Semalam ada orang sms ajak berkenalan"
Tanggapan anda : Tentu sekadar nak berkenalan saja.
Makna sebenar : Ingin tahu sama ada anda cemburu atau tidak.

Lelaki kata :"Percayalah, saya memang dah lupakan dia dari hidup saya"
Tanggapan anda : Sudah tentu bekas GF nya tidak bertakhta lagi di hatinya.
Makna sebenar : Memang sudah tiada perasaan, tapi tak salah kalau nak terus berkawan kan ?


No comments:

Post a Comment